Een gids voor het tuincentrum in Brussel
De boom van de Garden Centers die Europa de laatste jaren heeft overspoeld, houdt onverminderd aan. De sector innoveert voortdurend en creëert nieuwe producten en ervaringen. Dit is duidelijk te zien in Brussel, waar al verschillende succesvolle spelers op de markt zijn. Hier is een gids met de beste van allemaal. Welke merken geven momenteel vorm aan het Brusselse tuincentrumgebeuren?De komst van nieuwe tuincentrummerken is een duidelijk teken van de vitaliteit van de sector en ook van zijn aantrekkelijkheid voor investeerders. We mogen dus verwachten dat er op korte of middellange termijn nog meer tuinconcepten naar Brussel zullen komen. Bruxellensis: Het Belgische tuinmerkBruxellensis is een tuinmerk dat in 2017 werd gecreëerd door het investeringsfonds Aequa (de eigenaar van de merken Verano en Marjane). Het is een Belgisch tuinmerk, een label dat door de Belgische overheid in het leven is geroepen om het imago van de sector te verbeteren. Een tuinmerk is een onafhankelijk kwaliteitskeurmerk dat certificeert dat een product voldoet aan bepaalde normen op het gebied van productie, gezondheid en milieu. Marjane: de ervaring van een tuincentrum alleen voor vrouwenMarjane is een tuincentrum dat speciaal voor vrouwen is ontworpen. Het werd opgericht in 2007, een paar jaar voor de komst van de eerste tuincentra voor alleen mannen. Het concept is eenvoudig: Marjane organiseert activiteiten voor vrouwen, zoals workshops, waar tuinexperts advies geven over bloemen, kruiden en fruit. Het merk heeft ook een assortiment exclusieve tuinproducten: grond, potten en gereedschap dat speciaal voor vrouwen is ontworpen. Tot slot organiseert Marjane ook wijnproefavonden in de tuin. Plant’In – Een stukje Franse Rivièra in BrusselPlant’In is een Jardinerie in Bruxelles die in 2014 werd opgericht door het investeringsfonds Delbard, dat ook eigenaar is van het merk Verano. Het is een echt uitzonderlijk tuincentrum: de zaak is gevestigd in het Brusselse stadscentrum, in het Herrmann museum, vlakbij de Botanische Tuin. Het concept en het ontwerp van de winkel weerspiegelen de beroemde tuinen van de Franse Rivièra. Plant’In is dan ook een tuincentrum als geen ander. Verano: de tropen naar Brussel voor lente en zomerHet tuinmerk Verano werd in 2010 gecreëerd door het investeringsfonds Delbard. Het is een tuinmerk dat in het teken staat van de tropen. De winkel heeft een Caribisch design dat de bezoeker meeneemt naar een zomervakantie in de tropen. Het concept is zowel origineel als aantrekkelijk en heeft zich een vaste plaats veroverd in de Brusselse tuinierswereld. |
http://www.gardencenterwemmel.be |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- 7 tips om een tuincentrum te vinden dat aan uw behoeften voldoet Met zoveel beschikbare opties kan het vinden van het perfecte tuincentrum lastig zijn. Maar met een beetje onderzoek en planning kunt u het ideale centrum...
- Ken uw lokale tuincentrum: Een gids voor het winkelen voor planten, bloemen en meer Ken uw lokale tuincentrum: Een gids voor het winkelen voor planten, bloemen en meer Wist u dat tuincentra geëvolueerd zijn tot zoveel meer dan...
- Marketing voor tuincentra: manieren om bezoekers terug te laten komen Marketing voor tuincentra: manieren om bezoekers terug te laten komen Tuincentra zijn een belangrijk onderdeel van de tuinbouwindustrie. Deze bedrijven voorzien klanten van alles...
- De beste manieren om uw Tuincentrum te promoten Wist u dat er in de VS meer dan 15 miljoen tuiniers zijn? Dat zijn veel potentiële klanten voor uw tuincentrum. De concurrentie is echter...
- Snel een kantoorruimte in Brussel vinden? Wil je met jouw bedrijf graag een kantoor openen in Brussel? Dan ben je niet de enige. Tegenwoordig zijn er heel veel bedrijven die op...
- Beste zijslaapkussen wat je kunt kopen Wist je dat iedereen een andere favoriete slaaphouding heeft? Mogelijk realiseer je dit niet, maar jij hebt dus ook een houding waarin je het liefst...