Advertentieindex
Image default
Marketing

Marketing voor tuincentra: manieren om bezoekers terug te laten komen

Marketing voor tuincentra: manieren om bezoekers terug te laten komen

 

Tuincentra zijn een belangrijk onderdeel van de tuinbouwindustrie. Deze bedrijven voorzien klanten van alles wat ze nodig hebben om een gezonde tuin te onderhouden, inclusief planten, gereedschap en meststoffen. Als u eigenaar of exploitant van een tuincentrum bent, is het belangrijk om uw bedrijf effectief te marketen. Een effectieve marketingstrategie kan u helpen nieuwe klanten aan te trekken en bestaande klanten steeds weer terug te laten komen. In deze blogbijdrage worden enkele essentiële tips besproken voor de tuincentrum marketing en het verhogen van het aantal bezoekers.

 

Create a compelling brand

Ongeacht het type bedrijf dat u bezit of runt, uw merk is een belangrijk aspect van uw marketingstrategie. Uw merk moet het soort producten en diensten overbrengen dat uw bedrijf aanbiedt en potentiële klanten aanmoedigen om met uw bedrijf in contact te komen. Als u een tuincentrum heeft, moet uw merk klanten aanspreken die geïnteresseerd zijn in tuinieren. Uw merk moet ook het soort klanten weerspiegelen dat u wilt aantrekken. Als u zich bijvoorbeeld met uw producten wilt richten op professionele tuiniers en hoveniers, moet uw merk professionaliteit, kwaliteit en precisie uitstralen. The Home Depot is bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel van het tuinlandschap. De branding van het bedrijf presenteert tuinieren als een efficiënt en gemakkelijk proces. De tuincentra van Home Depot bieden klanten alles wat ze nodig hebben om tuinprojecten te voltooien.

 

Bied bezoekers iets nieuws en unieks.

Wanneer u uw marketingstrategie ontwerpt, moet u in gedachten houden dat klanten het gevoel willen hebben dat ze uw tuincentrum niet voor niets bezoeken. Ze willen niet het gevoel hebben dat ze naar een winkel gaan die vergelijkbaar is met elke andere winkel in hun omgeving. In plaats daarvan willen klanten uw tuincentrum bezoeken voor iets specifieks – zoals een unieke plant of een specifiek type meststof. Ze willen uw winkel bezoeken om iets te vinden dat ze elders niet kunnen vinden. Om u van uw concurrenten te onderscheiden, moet u bezoekers iets nieuws en unieks aanbieden. Als u bijvoorbeeld een tuincentrum heeft dat gespecialiseerd is in cactussen en vetplanten, kunt u overwegen om maandelijks een cactussnijavond te organiseren waar klanten kunnen leren hoe ze hun eigen cactussen kunnen snijden. Dit evenement zal tuiniers aantrekken die geïnteresseerd zijn in cactussen, maar ook zij die nog nooit cactussen hebben gehad. Dit evenement kan u helpen u te onderscheiden van andere tuincentra in uw omgeving.

 

Gebruik reclame om de bekendheid van uw bedrijf te vergroten.

Als u het ontwerpen van uw marketing strategie, moet u ervoor zorgen dat een reclamecampagne op te nemen. Reclame kan u helpen het bewustzijn van uw bedrijf te vergroten en klanten naar uw tuincentrum te lokken. Reclame kan vele verschillende vormen aannemen. Als u eigenaar bent van een tuincentrum dat dicht bij een drukke weg ligt, kunt u billboardruimte aan de kant van de weg kopen. Als uw tuincentrum ligt in de buurt van een drukke snelweg of interstate, kunt u billboard ruimte te kopen aan de kant van de weg om uw bedrijf te promoten om chauffeurs. Het blootstellen van uw tuincentrum aan drukke chauffeurs op de weg is een manier om het aantal klanten die uw winkel bezoeken te verhogen.

 

Bouw aan een sterke online aanwezigheid.

Tuincentra bestaan in een fysieke ruimte, maar veel klanten zullen online naar bedrijven zoeken voordat ze uw tuincentrum persoonlijk bezoeken. Als u uw marketingstrategie ontwerpt of laat ontwerpen door een online marketingbureau als Garden Connect, zorg er dan voor dat u een sterke online aanwezigheid opbouwt op sociale mediaplatforms zoals Facebook en Twitter. U kunt ook een blog maken om tips en trucs voor het tuinieren onder de aandacht te brengen. Bezoekers van uw blog kunnen zich abonneren op e-mailmeldingen wanneer u een nieuw item publiceert.

 

Bied een ervaring

Als u een tuincentrum heeft, kunt u bezoekers een ervaring aanbieden door tuinevenementen te organiseren. U kunt bijvoorbeeld een bloemschik-evenement organiseren waar deelnemers hun eigen bloemstukken kunnen maken. U kunt ook workshops tuinieren organiseren waar bezoekers kunnen leren hoe ze bepaalde plantensoorten moeten snoeien of hoe ze mooie landschapsontwerpen kunnen maken. Door tuinevenementen en workshops in uw tuincentrum te organiseren, kunt u klanten samenbrengen om van elkaar te leren, wat een leuke ervaring kan zijn voor al uw bezoekers.

 

Wees selectief over welke producten u promoot.

Als u uw marketingstrategie ontwerpt, wees dan selectief in welke producten u promoot. U kunt niet elk product in uw tuincentrum promoten, dus u moet selectief zijn om te voorkomen dat klanten overweldigd worden. Door selectief te zijn in de producten die u promoot, kunt u klanten helpen gemakkelijk door uw tuincentrum te navigeren en te vinden waar ze naar op zoek zijn.

 

Laat uw publiek organisch groeien door evenementen en weggeefacties te gebruiken.

Als u uw marketingstrategie ontwerpt, kunt u evenementen en weggeefacties gebruiken om uw publiek op organische wijze te laten groeien. U kunt bijvoorbeeld een plantenverkoop houden in uw tuincentrum waar klanten hun favoriete planten tegen gereduceerde prijzen kunnen kopen. Door evenementen in uw tuincentrum te organiseren en weggeefacties aan bezoekers te geven, kunt u uw publiek op organische wijze laten groeien en nieuwe klanten aan uw bedrijf voorstellen.

http://www.gardenconnect.com

Gerelateerde artikelen

Goed voorbeeld doet volgen

Waarom een regenton?

Bekijk het grootser met een marketing strategie voor B2B