Om ervoor te zorgen dat potentiële klanten geïnteresseerd raken in jouw merk en datgene wat je verkoopt, is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Maar hoe zorg je daarvoor? In dit artikel delen we daarvoor de beste tips met je. Vertel het verhaal achter je merkIeder merk heeft een eigen verhaal. Door dat verhaal te vertellen kunnen potentiële klanten zich identificeren met je merk en nemen ze sneller je producten of diensten af. Ja, ook diensten. Want wat ons betreft is een merk niet alleen een product maar kan het net zo goed een dienst betreffen waar iemand fan van is. Een goed voorbeeld van een verhaal achter een merk is het verhaal van de chocolade van Tony Chocolonely. Dit merk streeft naar chocolade die gemaakt is zonder dat er gebruik is gemaakt van slavenarbeid. Toen het merk werd opgericht was dat namelijk nog niet de gouden standaard. Dit gegeven spreekt veel mensen aan waardoor het chocolademerk erg populair is geworden. Stel dus vast wat het verhaal achter jouw bedrijf is en communiceren dat naar buiten toe. Bedenk een contentstrategie voor jouw merkWanneer je het verhaal achter je merk hebt uitgewerkt is het belangrijk dat je doelgroep je verhaal hoort. Een contentstrategie speelt daarbij een belangrijke rol. Eenvoudig uitgelegd is een contentstrategie een plan waarin je uitstippelt op welke manieren je gaat communiceren met doelgroep en welke doelen je wil behalen. Een contentstrategie kan zowel op offline (folders, posters, billboards etc.) als online (social media, online advertising etc.) betrekking hebben. Maar tegenwoordig zie je dat steeds meer bedrijven een online only strategie hanteren. Dagelijks gebruiken miljoenen mensen immers het internet, dus online is een perfect middel om je doelgroep te bereiken. Zorg voor consistentie in je reclameOm ervoor te zorgen dat je doelgroep je gaat herkennen en je overal dezelfde boodschap communiceert in dezelfde stijl is het belangrijk om consistent te zijn met je reclame. Het helpt daarbij om het zo simpel mogelijk te houden zodat je boodschap eenvoudig te begrijpen is. Let goed op als je offline reclamemiddelen in gaat zetten. Want offline is het wijzigen van je boodschap vaak een kostbare zaak. Denk bijvoorbeeld aan reclame op voertuigen, reclame op de gevel en bedrijfskleding. Eenmaal gemaakt is aanpassen meestal niet mogelijk en zal je opnieuw moeten investeren. Meten is wetenHoe goed je een merk ook uitdenkt en hoe goed je ook werkt aan het zichtbaar maken van je merk en de bijbehorende producten of diensten, uiteindelijk gaat het om het resultaat. Dus ook als het gaat om het creëren van zichtbaarheid voor je merk is het belangrijk om de resultaten te meten en bij te sturen wanneer dat nodig is. Zogenoemde KPI’s (key performance indicators) waarop je kunt sturen zijn bijvoorbeeld:
Stuur je aanvulling naar ons opTot zover onze tips om de zichtbaarheid van je merk te vergroten. Heb je nu zelf nog een aanvullende tip die eigenlijk niet in dit artikel mag ontbreken? Mail ons dan even, dan zetten we jouw tip erbij. Bedankt alvast voor de genomen moeite! |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Beste zijslaapkussen wat je kunt kopen Wist je dat iedereen een andere favoriete slaaphouding heeft? Mogelijk realiseer je dit niet, maar jij hebt dus ook een houding waarin je het liefst...
- Houd gemakkelijk de werkuren bij dankzij een tikklok van deze expert Bent u als bedrijfsleider op zoek naar een minder dure manier om de werkuren van uw medewerkers te registreren? Bij SHARE in Aarschot vindt u...
- Marketing voor tuincentra: manieren om bezoekers terug te laten komen Marketing voor tuincentra: manieren om bezoekers terug te laten komen Tuincentra zijn een belangrijk onderdeel van de tuinbouwindustrie. Deze bedrijven voorzien klanten van alles...
- 10 marketingboeken voor beginners best marketing books We hebben de beste marketingboeken geselecteerd om u te helpen de essentiële vaardigheden te leren die u in het vak nodig heeft....
- Hoe Koopt U De Beste Waterontharder? Duurzaam, apparaten die langer meegaan en geen last meer van kalkaanslag zijn enkele redenen voor het nemen van een waterontharder. De kosten van een waterontharder...
- 3 tips voor jouw webdesign Webdesign In dit artikel krijg je 3 tips geschreven door een expert omtrent webdesign en alles wat hierbij hoort. In dit tijdperk heeft iedere website...