Advertentieindex
Image default
Marketing

De beste manieren om online te adverteren

Ben jij op zoek naar manieren om meer bezoekers naar je website te trekken? Of je je website nou inzet als online visitekaartje, of hem gebruikt om online je producten te verkopen, je bent in principe altijd op zoek naar zoveel mogelijk bezoekers. Een manier om dit aantal te verhogen is om te investeren in online adverteren. Doe je dit op de juiste manier, dan kun je veel meer uit je website halen. In dit artikel lees je een aantal van de beste manieren om online te adverteren.

Adverteren via Google

Eén van de meest populaire platformen voor online adverteren is Google Ads. Hiermee kun je de zichtbaarheid van jouw website flink verhogen. Er zijn verschillende manieren om te adverteren via Google Ads. Deze vallen allemaal onder de zogeheten Search Engine Advertising (SEA). Een aantal voorbeelden:

  • Tekstadvertenties. Deze advertenties kom je waarschijnlijk het vaakst tegen. Je vindt ze bovenaan de zoekresultatenpagina’s van Google. Doordat ze boven de ‘normale’ zoekresultaten staan zijn ze erg waardevol.

  • Display-advertenties. Dit zijn beeldadvertenties die je terug kan vinden op allerlei soorten websites, waaronder die van grote spelers zoals Buienradar en Marktplaats. Ze bestaan vaak uit korte video’s met bewegende teksten en afbeeldingen.

  • Shopping-advertenties. Deze vorm van adverteren is vooral geschikt voor webshops. Via Google Shopping kan je je producten laten vertonen op de zoekresultatenpagina’s van Google, met daarbij bijvoorbeeld de titel en prijs van het product.

Het overgrote deel van de bezoekers die je binnenhaalt via Google Ads is onmogelijk te compenseren via andere kanalen. Adverteren via Google is dus een must binnen je marketingstrategie.

Adverteren via Facebook

Facebook is wereldwijd misschien wel het populairste sociale medium dat er is. Adverteren op dit platform is dan ook voor vrijwel ieder bedrijf een slimme keuze. Waarom dat zo is? Kijk maar eens naar onderstaande voordelen:

  • Je kunt het inzetten voor allerlei doeleinden, zoals het vergroten van je naamsbekendheid of het stimuleren van verkopen.

  • Je kunt erg specifiek targeten op de doelgroep aan wie je je advertenties wilt vertonen. Zo bereik je alleen de mensen die echt relevant voor jou zijn.

  • Via Facebook kun je ook remarketing inzetten. Dit betekent dat je specifiek kunt targeten op mensen die jouw website al eens bezocht hebben, maar vervolgens geen klant werden.

  • Tot slot is Facebook een relatief goedkoop platform om op te adverteren. 

 

https://www.onlinemarketing.triplepro.nl/online-marketing/sea

Gerelateerde artikelen

Je eiken tafel onderhouden: vijf tips

Wat kan een SEO specialist voor je betekenen?

Zichtbaarheid creëren doe je met content marketing