Opzeggingen van consumenten mogen niet geweigerd worden

Sport

Advertentieindex

Iedereen kent wel voorbeelden van organisaties die er alles aan doen om een opzegging te voorkomen. Online alleen de optie bieden om telefonisch op te zeggen en vervolgens heel slecht bereikbaar zijn. En als je dan iemand spreekt, dan wordt er alles aan gedaan om jou op andere gedachten te brengen. En hoe moet je jouw opzegging aanleveren? Het kost vaak veel zoekwerk voordat dit helder wordt.

Opzeggen.be is vorig jaar een juridische procedure gestart tegen een fitness keten. Deze eiste namelijk van haar klanten dat zij persoonlijk bij een vestiging het abonnement kwamen opzeggen. En de afspraak kon pas ingepland worden een maand voor het verlopen van het abonnement. Veel te ingewikkeld dus en reden om dit eens juridisch te laten toetsen.

De rechter heeft aangegeven dat deze praktijken per direct moesten stoppen. Het totale vonnis is nogal uitgebreid, maar in het kort komt het erop neer dat een opzegging door een consument een feit is zodra de opzegging bij de betreffende organisatie is afgeleverd. Uiteraard mits het abonnement opgezegd kan worden (grofweg na de eerste looptijd van een jaar en wanneer er geen achterstallige betalingen zijn).

Veel fitness organisaties in België hebben de gedragscode fitnessbranche ondertekend, waarin staat vermeld dat opzeggen eenvoudig gemaakt moet worden. Wil je bijvoorbeeld Basic-Fit opzeggen, dan zal dit eenvoudig zijn aangezien zij de gedragscode hebben getekend. Maar wil je een studio als NRG Fitness opzeggen, dan is het belangrijk om te weten dat deze de gedragscode niet hebben ondertekend.

Zo kies je het vetste Nike Tech Fleece trainingspak uit!

Sport

Als je op zoek naar een trainingspak bent, weet je op voorhand dat je uit veel soorten trainingspakken kunt kiezen. Daarbij kun je ook tussen verschillende merken en tussen verschillende prijsklassen kiezen. Om meerdere redenen is het aan te raden om voor een Nike Tech Fleece trainingspak te kiezen; daarover lees je meer in dit artikel. Daarnaast vind je in dit artikel tips waarmee je snel het vetste Nike Tech Fleece trainingspak uit kunt kiezen.

Waarom voor een trainingspak van Nike Tech Fleece kiezen?

Met een trainingspak uit de Tech Fleece lijn van Nike geniet je van meerdere voordelen. Zo is het absoluut een feit dat deze trainingspakken super comfortabel zitten. De trainingspakken hebben niet alleen een ideale pasvorm, maar zijn ook van de juiste materialen vervaardigd. Je geniet hierdoor elke dag weer van het gemak en het comfort.

Tevens zijn deze trainingspakken onwijs gaaf om te zien. Op een afstandje zie je al dat deze trainingspakken gaaf zijn én kwaliteit uitstralen. Indien je voor een Nike Tech Fleece trainingspak kiest, ben je dan ook verzekerd van een lange levensduur.

 

Waar moet je op letten?

Heb jij jouw pijlen gericht op de aanschaf van een nieuw Nike trainingspak? Dan is het aan te raden om goed naar de maat van het trainingspak te kijken. Heb je een maatje M nodig? Of toch een maatje L? Met dank aan een Nike maattabel kun je relatief makkelijk bepalen wat voor jou de juiste maat is.

Daarbij moet je ook goed naar de algehele uitstraling van het trainingspak kijken. Ga je voor een rood gekleurd trainingspak? Of geef je toch de voorkeur aan een grijs- of een zwart trainingspak? De keus is ook hierbij weer volledig aan jou.

Verder kun je ook nog kiezen voor een trainingspak van een club of van een land. Als jouw voorkeur daar naar uitgaat, is het zaak om jouw keuze voor een club of een land te maken. Van onder meer Barcelona, Liverpool en het Nederlands Elftal kun je een vet Nike Tech Fleece trainingspak vinden!

Kijk tot slot ook goed naar het prijskaartje. De trainingspakken zijn niet goedkoop te noemen, maar bieden wel héél veel waar voor hun geld!

De beste sporthorloges voor dames 2021

De beste sporthorloges voor dames 2021

Waarom lijkt het alsof er geen sporthorloges voor dames zijn? Je gevoel dat er weinig sporthorloges voor vrouwen ontworpen lijken te zijn klopt. Tenminste, op het eerste gezicht. Veel van de sporthorloges die je kunt kopen voor dames verdwijnen bij webshops op de achtergrond.

Voordelen van een dames sporthorloge met GPS

Het belangrijkste voordeel is toch wel het extra inzicht dat jij in je prestaties krijgt. 

  1. Je kunt jezelf actief verbeteren door je resultaten te analyseren
  2. Inzicht in je prestaties tijdens en na het sporten
  3. Niet alleen handig bij hardlopen maar ook bij fietsen, wandelen, skaten, tennissen, schaatsen en veel andere sporten
  4. Je kunt trainen op vetverbranding om gemakkelijker af te vallen

Een dames sporthorloge is comfortabel. Nu wil je als vrouw wel dat de sporthorloge ook een beetje lekker zit. Heel leuk dat er dus GPS op zit en dat je dus extra functies kunt gebruiken. Maar heb je als vrouwelijke sporter nog meer voordelen als je een sporthorloge met GPS voor dames koopt? Meer comfort, lichter en vooral prettiger voor de huid. Iets wat bij veel sporthorloges voor heren jammer genoeg niet het geval is.

Een sporthorloge dames ziet er goed uit. Dames sporthorloges zien er goed uit. Je wilt er wel stijlvol uitzien als je jouw sporthorloge draagt. Te sportief is ook weer niet leuk, want dan wil je eigenlijk je sporthorloge alleen dragen als je aan het sporten bent.

Welk hardloophorloge past bij jou?

Als af-en-toe hardloper is inzicht in hoe snel en hoe ver je hebt gelopen vaak genoeg. Hiervoor heb je geen horloge met ingewikkelde specificaties nodig.  Wat je wel nodig hebt is een gps sensor. Hiermee kijk je achteraf precies welke route en afstand je hebt gelopen.

Regelmatige hardloper

Als regelmatige hardloper wil je graag je prestaties verbeteren aan de hand van je afstand, snelheid en hartslag. Daarom raden wij een horloge met zowel een gps sensor als een hartslagsensor aan. De hartslagsensor meet je hartslag via je pols tijdens je training.

Af-en-toe hardloper

Als af-en-toe hardloper is inzicht in hoe snel en hoe ver je hebt gelopen vaak genoeg. Hiervoor heb je geen horloge met ingewikkelde specificaties nodig.  Wat je wel nodig hebt is een gps sensor. Hiermee kijk je achteraf precies welke route en afstand je hebt gelopen.

Wat is de beste dames sporthorloge met gps dit moment?

Garmin Vivoactive 4S

De Garmin Vivoactive 4S is het beste sporthorloge dames model. Ten opzichte van de Garmin Vivoactive 3 heeft dit horloge een ingebouwde muziekspeler, handig als je muziek wilt luisteren tijdens het sporten. Daarnaast is het ook mogelijk om je zuurstof te meten met de VO2 Max meting. De 4S meet niet alleen constant je hartslag, maar ook je ademhaling en  zuurstofsaturatie op de pols. Dat doet hij zowel overdag als ’s nachts. Op basis daarvan geeft dit horloge je een goed beeld van je slaapgedrag en van je stress- en energieniveau.

  • Beschikbaar in verschillende groottes en kleuren
  • Trackt menstruatiecyclus
  • Heeft slaaptracking en een Body Battery Energy meter
  • Is waterdicht tot 50 m. diepte
  • Muziekafspelen

Garmin Forerunner 35

De kleine lichte Garmin Forerunner 35 is een goed dames sporthorloge en meet je  hartslag, route en groot scherm meet al je activiteiten en heeft een goede prijs-/ kwaliteitsverhouding. Een vergelijk met TomTom Runner en Polar. De Forerunner 35 heeft enkel sportprofielen voor indoor lopen, buiten lopen, fietsen en cardio. Binnen zo’n hardloopprofiel legt hij afstand, duur en snelheid vast op basis van GPS. Bovendien meet hij je cadans. Je trainingen worden automatisch geüpload naar Garmin Connect via bluetooth op je telefoon.

  • Je bedient de muziek op je smartphone via het horloge
  • Het horloge waarschuwt je bij te lange inactiviteit
  • Heeft Live Tracker
  • De Virtual Pacer herinnert je aan je vooraf ingestelde snelheid
  • Heeft hartslagmeter op de pols die dag en nacht metingen doet

 

Garmin Fenix 6s

Voor fanatieke sporters die alle sport metingen in een robuust horloge willen hebben, is de Garmin Fenix de beste keuze.  De Fenix 6 kan ook echt tegen een stootje, wel zo fijn als je veel buiten traint. Voor welke variant je ook gaat, met de Fenix 6S krijg je waar voor je geld. Alle modellen beschikken over Garmin Pay, een polshartslagmeter en een zuurstofsaturatiemeter.

  • Trackingsysteem voor je menstruatiecyclus
  • GPS voor routeregistratie en navigatie
  • Waterdicht tot 100 meter diepte
  • Batterij gaat in expeditiemodus tot 20 dagen mee
  • Geeft je hersteladvies

Garmin Forerunner 45S

Garmin Forerunner 45 is een verrassend goed uitgerust budget GPS-horloge voor vrouwen. Het is in de eerste plaats bedoeld voor de beginner of voor de hardloper die zijn workouts en dagelijkse activiteiten wil volgen zonder een fortuin uit te geven. Het horloge is zeer gebruiksvriendelijk, en het kan veel meer dan ik had verwacht van een horloge in deze prijsklasse. Ik ben er dus van overtuigd dat veruit de meeste hardlopers met de Garmin Forerunner 45 aan hun trekken zouden komen. Dit is grotendeels te wijten aan het feit dat Garmin Forerunner 45, zoals eerder vermeld, een aantal functies heeft gekopieerd van Garmin horloges die meestal veel duurder zijn.

 

https://sporthorloge.info/

​​Baan in het voetbal

Sport

Dus je hebt besloten om een ​​baan in het voetbal te zoeken, laten we bespreken hoe je dat kunt doen. Maar laten we eerst een beslissing nemen: hoogstwaarschijnlijk ben je niet de zoon van de vriend van de moeder van de voorzitter van de club, niet de broer-matchmaker-acrobaat, anders weet je zelf wat je moet doen (het heeft echter weinig zin – het is empirisch bewezen) cool. Welnu, we noemen ons materiaal geen gids voor het oplossen van alle problemen. Hoe dan ook, alles hangt altijd en overal af van menselijke kwaliteiten, maar we zullen proberen een bruikbaar uittreksel te maken van onze ervaring en meningen van specialisten.

Tips 

KRBFC jeugdwerking, Allround Football en Nobensoccerfit slaan de handen in elkaar om deze stage te organiseren op de kunstgrasvelden van K.Rupel Boom FC.

Dit is een goede zet die kinderen tijdens de voorjaarsvakantie wat extra bewegingsmogelijkheden kan bieden.

Wil je meedoen? Wees er dan snel bij, want het aantal deelnemers is beperkt. Corona-maatregelen.

 

voetbalkamp antwerpen 

voetbalstage

https://www.dergatsjev.be/2021/01/voetbalstage-in-provincie-antwerpen.html

Voetbaltrainer gezocht

Voetbaltrainer gezocht

 

Voor het seizoen 2020-2021 is K.Rupel Boom FC op zoek naar gemotiveerde jeugdopleiders om ons team te komen versterken in ons nieuwe project KRBFC 2.0 Waarom bij KRBFC jeugdopleider warden…  

  • Je werkt binnen deze familiale club als “ONE TEAM” binnen onze vernieuwd structuur, omkadering & accommodatie (nieuwe kunstgrasvelden).
  • De club bied interne begeleiding, opleiding, ondersteuning & doorgroeimogelijkheden.
  • We begeleiden spelers op interprovinciaal en/of regionale niveau en bieden hen spelplezier gecombineerd met een goede opleiding binnen een van onze ontwikkelingsfases 2v2/3v3/5v5/8v8/11v11

 

Wil zoeken nu nog nieuwe collega’s voor volgende leeftijden:

  • 1x U7(3v3)
  • 1x U8 & U9(5v5)
  • 1x 12W (8v8 — Getuigschrift B)
  • lx U14IP (Getuigschrift B/opleiding UEFA B)

Wens je wat meer informatie? neem contact op via: TVJO@krupelboomfc.be

 

 

https://www.dergatsjev.be/2020/07/voetbaltrainer-gezocht-voetbal-trainer.html

Squashen als olympische sport? | QSS

Advertentieindex

Squashen is een zeer intensieve sport dat door veel mensen wordt beoefend in Nederland en andere landen in de wereld. In Nederland is squash met name een populaire sport doordat het erg intensief en leuk is om te doen. Maar je ziet de sport squash helaas nog niet terug in de Olympische spelen. Waarom is dit? en waarom doen veel andere sporten wel mee die veel minder intensief zijn? In dit artikel bespreken we hier een aantal redenen voor die zijn opgegeven door het comittee van de Olympische Spelen. Daarnaast kijken we naar de sport squash zelf en waarom dit zo razend populair is onder de Nederlandse bevolking. De grootste aanbieder van squashmateriaal is de Nederlands webshop QSS-Squash.

Wat is squash?

Squash is een sport waarbij in de meeste gevallen twee personen tegen elkaar squashen in een gesloten ruimte. Alle muren in deze gesloten ruimte mogen worden gebruikt om de bal naar de voormuur te krijgen. Het is wel belangrijk om hierbij een aantal kanttekeningen te geven waardoor de sport een stuk duidelijker wordt.

De bal maag maximaal een keer stuiteren. Dit betekent: Wanneer de bal twee keer stuitert krijgt de tegenstander de punt van de rally. Het is te allen tijden belangrijk om snel naar de  bal te gaan zodat je deze terug kunt halen voordat de bal twee keer stuitert.

Bij elke slag moet de bal de voormuur raken tijdens het squashen. De bal mag wel, zoals gezegd, alle andere muren raken voordat de bal de voormuur bereikt. Dit maakt dat het een sport is met enorm veel variatie en mogelijkheden. In tegenstelling tot racket sporten zoals tennis en badminton sta je met je tegenstander in een gesloten ruimte. Dit zorgt ervoor dat beiden spelers voor één territorium aan het vechten zijn. Dit maakt het extra spannend en competitief doordat dit kan leiden tot veel lichamelijk contact met de tegenstander.

Het blijkt uit al deze punten dat squash enorm veel verschilt van andere sporten. Dit maakt het extra interessant voor de spelers die het spel proberen te beheersen. Het beginnen aan de sport kan voor veel personen wel relatief lastig zijn doordat ze in de eerste fase wellicht de regels nog niet kennen zoals ze deze willen kennen. Daarnaast kan de sport relatief gevaarlijk zijn doordat de twee personen in een ruimte staan die gesloten is met een bal die overal heengaat. De sport kan hierdoor erg chaotisch zijn en daardoor raken mensen elkaar weleens met een racket en/of de bal.

 

https://www.qss-squash.nl

De verschillende ondergronden op de tennisbaan

Advertentieindex

Als je regelmatig op de tennis baan staat weet je hoe belangrijk het is dat je grip hebt op de ondergrond waarop je speelt. Tennissen kan op veel soorten ondergronden en zowel binnen als buiten. Het is bij tennis belangrijk dat je wendbaar bent. Zoals je weet probeert de tegenstander je op het verkeerde been te zetten en daarop in te spelen. Je moet hierop snel kunnen anticiperen en goede k swiss tennisschoenen zijn daarom belangrijk.

Grip heb je altijd nodig. Of je nou naar voren, naar achter, naar links of naar rechts gaat. Dit is niet alleen belangrijk omdat je optimaal wilt presteren op de tennisbaan. Het is misschien nog wel belangrijker dat je gezond blijft. Je wilt er voor zorgen dat je spieren, botten, pezen en gewrichten niet overbelast raken door rare- en uitschietende bewegingen. Op het moment dat je je afzet en daardoor wegglijd is de kans dat de spieren of pezen een schok krijgen en hierdoor verrekken of misschien zelfs afscheuren.

Door je de kwaliteit van je spieren te bewaren zorg jij ervoor dat je nog lang kan genieten van de sport en jij deze nog vele jaren kan beoefenen. Door het tennisracket dat precies bij jou past weet je dat je nu de juiste benodigdheden hebt om te tennissen. Als je nog geen goed tennis racket hebt gekocht, zorg er dan voor dat je let op de grootte van het slag blad en de snaar stijfheid van de snaren. Weet je nog niet welk merk je wilt kopen? Probeer in dat het geval eens de Head Graphene. Dit racket heeft een 98 Sq inch racketblad en een opensnaren patroon. De prestige S is maar liefst 30 procent sterker dan z’n voorganger en is daarom hier geschikt voor de lange termijn. Het is een toegankelijk racket en voor iedereen te gebruiken. 

https://www.kctennis.nl/

De aankomende speelronde van de Champions League

Sport

Advertentieindex

Het is weer zover, morgen begint de tweede speelronde van de Champions League. Er staan een paar toppers op het het programma en daarom zullen wij met u even de hoogtepunten doornemen.

Dortmund – Real Madrid

We kunnen vuurwerk morgen verwachten. Dortmund ontvangt Real Madrid in het Signal Iduna Park. Normaal gesproken zouden velen een overwinning voor Real Madrid verwachten, maar niks is zeker. De laatste twee ontmoetingen eindigde in een gelijkspel. Tevens, heeft Dortmund de vorm te pakken en laat Real Madrid nou in een dipje verkeren. Real Madrid moet eht stellen zonder: Benzema, Hernandez, Kovavic en Marcelo. Deze spelers kijken vanaf de tribune toe, vanwege een blussere. Dortmund heeft zelf ook een aardig lijstje met afwezigen. Zij moeten het opnemen tegen de Koninklijke zonder: Durm, Guerreiro, Reus en Schmelzer. Bovendien zullen Schurrle en Rode een twijfelgeval zijn. Een dings is zeker: beide ploegen zullen alles op alles zetten om de drie punten binnen te halen. Dortmund moet nog een 1-3 nederlaag tegen Tottenham Hotspur wegpoetsen, terwijl Real madrid een zakelijke 3-0 overwinning behaalde tegen Apoel.

Manchester City – Shaktar Donetsk

Manchester City verkeerd in bloedvorm. Zij ontvangen in het Etihad Stadium Shaktar Donetsk. Manchester City maakte in zijn laatste vier duels alleen als 17 (!) doelpunten. Shaktar daarentegen doet het zelf ook niet verkeerd. Ze zijn koploper in de competitie en aardig in vorm. Manchester City maakte enkele weken gehakt van Feyenoord in Rotterdam, door ze met 0-5 de pan in te hakken. Shaktar boekte in de eerste ronde een 2-1 overwinning tegen Napoli. Manchester zal de wedstrijd moeten aantreden zonder Gundogen en Kompany, vanwege een Blessure. Shaktar moet op zijn beurt Kryvtsof, Srna en Malyshef missen. Zal City over Shaktar heen walsen, of kunnen we weerstand uit Oekraïne verwachten.

Napoli – Feyenoord

Onze landskampioenen gaan naar Napoli. Feyenoord heeft nog wat goed te maken, aangezien Manchester City geen kind aan ze had en met 5-0 won. Napoli daarentegen voelt na een 1-2 nederlaag tegen Shaktar ook de drang om wat goed te maken. Kortom: beide ploegen meten het laten zien. Qua vorm zit Napoli beter in hun fel dan Feyenoord, tevens zijn ze thuis ook nog eens heel lastig te kloppen. Feyenoord zal Jorgensen moeten missen dit duel, terwijl Napoli moet aantreden zonder oud-ajacied Milik. Gaat u juichen voor Feyenoord? Gaat u er klaar voor op de bank zitten met een biertje en uw voetbalshirt?

Lopen op de crosstrainer versus echt hardlopen

Advertentieindex

Lopen op de crosstrainer versus echt hardlopen

Trainen met behulp van een crosstrainer en hardlopen, zijn twee van de meest voorkomende vormen van cardio-oefeningen. Hardlopen en trainen op de crosstrainer zullen je beiden helpen om door het verhogen van je hartslag calorieën te verbranden. Terwijl deze twee manieren van trainen vergelijkbaar zijn, zijn er toch veel verschillen en de meeste mensen hebben wel een voorkeur voor één van beiden.

Beweging

De crosstrainer bootst een beweging na, die ergens tussen hardlopen en fietsen in zit. Terwijl je rechtop staat, bewegen je benen in een cirkelvormig patroon en blijven je voeten in contact met de pedalen. Veel crosstrainers bieden ook de mogelijkheid voor het trainen van je bovenlichaam, als je de beweegbare handvatten van het apparaat gebruikt. Dit zal voor een pompbeweging zorgen, die vergelijkbaar is met de beweging die het bovenlichaam maakt tijdens het hardlopen, maar dan iets meer overdreven. Door die extra beweging, verbrand je een paar calorieën per minuut meer. Deze beweging verloopt vaak iets soepeler dan bij het hardlopen, maar over het algemeen is het zeer vergelijkbaar.

Instellingen

De instelling van de helling en de weerstand zijn de instellingen die je training het meeste beïnvloeden. Door het verhogen van de hoogte, verhoogt ook de helling van de voetpedalen. In tegenstelling tot het lopen op een loopband, zal het verhogen van de helling de oefening niet moeilijker maken. In plaats daarvan richt je je dan meer op de bilspieren en de hamstrings. Door te trainen met een lagere helling, train je vooral de quads en de kuiten. Je kunt deze instellingen handmatig aanpassen of je kunt in het begin van de training een programma instellen dat goed bij je past. Als je bepaalde spieren wilt trainen of meer vet wilt verbranden, kun je bijvoorbeeld voor een intervalprogramma of een vetverbrandingsprogramma kiezen.

Het lopen op een loopband biedt je veel van dezelfde opties. Het enige waarover je tijdens het hardlopen buiten zelf de volledige controle hebt, is je snelheid. Dit komt omdat je weerstand constant is en wordt bepaald door je eigen lichaamsgewicht. Je helling zal afhangen van het terrein waarop je loopt.

Calorieën

Met behulp van de crosstrainer kun je volgens de American Council on Exercise tussen de acht en negen calorieën per minuut verbranden. Dit is het equivalent van joggen in een tempo van ongeveer 12 minuten per mijl. Maar als je de snelheid verhoogt en de afstand die je op je crosstrainer aflegt verlengt of als je gebruikmaakt van de handgrepen, kun je evenveel calorieën op je crosstrainer verbranden dan als je echt buiten zou hardlopen.

Impact

Veel mensen voelen zich aangetrokken tot een crosstrainer omdat het geen spanning en druk op de gewrichten legt. Omdat je voet altijd in contact blijft met het pedaal, is er geen impact. Dit is aantrekkelijk voor veel lopers, die als gevolg van jarenlang met een klap neerkomen op de trottoirs tijdens het trainen, last hebben van hun knieën.

Spierontwikkeling

Tijdens het trainen op de crosstrainer ontwikkel je geen nieuwe spieren, omdat het lichaam tijdens het trainen geen druk uitoefent, maar het brengt bestaande spieren wel in vorm. Tijdens het hardlopen ontwikkel je wel nieuwe spieren. Bij het ontwikkelen van een pond nieuwe spieren verbrand je een extra 30 tot 50 calorieën per dag, dus na een jaar hardlopen, heb je tussen de 4 en 5 pond extra verbrandt.

Koop snel hier op deze website http://www.crosstrainerinfo.nl een crosstrainer.

http://crosstrainerinfo.nl