Voetbaltrainer gezocht

Voetbaltrainer gezocht

 

Voor het seizoen 2020-2021 is K.Rupel Boom FC op zoek naar gemotiveerde jeugdopleiders om ons team te komen versterken in ons nieuwe project KRBFC 2.0 Waarom bij KRBFC jeugdopleider warden…  

  • Je werkt binnen deze familiale club als “ONE TEAM” binnen onze vernieuwd structuur, omkadering & accommodatie (nieuwe kunstgrasvelden).
  • De club bied interne begeleiding, opleiding, ondersteuning & doorgroeimogelijkheden.
  • We begeleiden spelers op interprovinciaal en/of regionale niveau en bieden hen spelplezier gecombineerd met een goede opleiding binnen een van onze ontwikkelingsfases 2v2/3v3/5v5/8v8/11v11

 

Wil zoeken nu nog nieuwe collega’s voor volgende leeftijden:

  • 1x U7(3v3)
  • 1x U8 & U9(5v5)
  • 1x 12W (8v8 — Getuigschrift B)
  • lx U14IP (Getuigschrift B/opleiding UEFA B)

Wens je wat meer informatie? neem contact op via: TVJO@krupelboomfc.be

 

 

https://www.dergatsjev.be/2020/07/voetbaltrainer-gezocht-voetbal-trainer.html

Squashen als olympische sport? | QSS

Advertentieindex

Squashen is een zeer intensieve sport dat door veel mensen wordt beoefend in Nederland en andere landen in de wereld. In Nederland is squash met name een populaire sport doordat het erg intensief en leuk is om te doen. Maar je ziet de sport squash helaas nog niet terug in de Olympische spelen. Waarom is dit? en waarom doen veel andere sporten wel mee die veel minder intensief zijn? In dit artikel bespreken we hier een aantal redenen voor die zijn opgegeven door het comittee van de Olympische Spelen. Daarnaast kijken we naar de sport squash zelf en waarom dit zo razend populair is onder de Nederlandse bevolking. De grootste aanbieder van squashmateriaal is de Nederlands webshop QSS-Squash.

Wat is squash?

Squash is een sport waarbij in de meeste gevallen twee personen tegen elkaar squashen in een gesloten ruimte. Alle muren in deze gesloten ruimte mogen worden gebruikt om de bal naar de voormuur te krijgen. Het is wel belangrijk om hierbij een aantal kanttekeningen te geven waardoor de sport een stuk duidelijker wordt.

De bal maag maximaal een keer stuiteren. Dit betekent: Wanneer de bal twee keer stuitert krijgt de tegenstander de punt van de rally. Het is te allen tijden belangrijk om snel naar de  bal te gaan zodat je deze terug kunt halen voordat de bal twee keer stuitert.

Bij elke slag moet de bal de voormuur raken tijdens het squashen. De bal mag wel, zoals gezegd, alle andere muren raken voordat de bal de voormuur bereikt. Dit maakt dat het een sport is met enorm veel variatie en mogelijkheden. In tegenstelling tot racket sporten zoals tennis en badminton sta je met je tegenstander in een gesloten ruimte. Dit zorgt ervoor dat beiden spelers voor één territorium aan het vechten zijn. Dit maakt het extra spannend en competitief doordat dit kan leiden tot veel lichamelijk contact met de tegenstander.

Het blijkt uit al deze punten dat squash enorm veel verschilt van andere sporten. Dit maakt het extra interessant voor de spelers die het spel proberen te beheersen. Het beginnen aan de sport kan voor veel personen wel relatief lastig zijn doordat ze in de eerste fase wellicht de regels nog niet kennen zoals ze deze willen kennen. Daarnaast kan de sport relatief gevaarlijk zijn doordat de twee personen in een ruimte staan die gesloten is met een bal die overal heengaat. De sport kan hierdoor erg chaotisch zijn en daardoor raken mensen elkaar weleens met een racket en/of de bal.

 

https://www.qss-squash.nl

De verschillende ondergronden op de tennisbaan

Advertentieindex

Als je regelmatig op de tennis baan staat weet je hoe belangrijk het is dat je grip hebt op de ondergrond waarop je speelt. Tennissen kan op veel soorten ondergronden en zowel binnen als buiten. Het is bij tennis belangrijk dat je wendbaar bent. Zoals je weet probeert de tegenstander je op het verkeerde been te zetten en daarop in te spelen. Je moet hierop snel kunnen anticiperen en goede k swiss tennisschoenen zijn daarom belangrijk.

Grip heb je altijd nodig. Of je nou naar voren, naar achter, naar links of naar rechts gaat. Dit is niet alleen belangrijk omdat je optimaal wilt presteren op de tennisbaan. Het is misschien nog wel belangrijker dat je gezond blijft. Je wilt er voor zorgen dat je spieren, botten, pezen en gewrichten niet overbelast raken door rare- en uitschietende bewegingen. Op het moment dat je je afzet en daardoor wegglijd is de kans dat de spieren of pezen een schok krijgen en hierdoor verrekken of misschien zelfs afscheuren.

Door je de kwaliteit van je spieren te bewaren zorg jij ervoor dat je nog lang kan genieten van de sport en jij deze nog vele jaren kan beoefenen. Door het tennisracket dat precies bij jou past weet je dat je nu de juiste benodigdheden hebt om te tennissen. Als je nog geen goed tennis racket hebt gekocht, zorg er dan voor dat je let op de grootte van het slag blad en de snaar stijfheid van de snaren. Weet je nog niet welk merk je wilt kopen? Probeer in dat het geval eens de Head Graphene. Dit racket heeft een 98 Sq inch racketblad en een opensnaren patroon. De prestige S is maar liefst 30 procent sterker dan z’n voorganger en is daarom hier geschikt voor de lange termijn. Het is een toegankelijk racket en voor iedereen te gebruiken. 

https://www.kctennis.nl/

De aankomende speelronde van de Champions League

Sport

Advertentieindex

Het is weer zover, morgen begint de tweede speelronde van de Champions League. Er staan een paar toppers op het het programma en daarom zullen wij met u even de hoogtepunten doornemen.

Dortmund – Real Madrid

We kunnen vuurwerk morgen verwachten. Dortmund ontvangt Real Madrid in het Signal Iduna Park. Normaal gesproken zouden velen een overwinning voor Real Madrid verwachten, maar niks is zeker. De laatste twee ontmoetingen eindigde in een gelijkspel. Tevens, heeft Dortmund de vorm te pakken en laat Real Madrid nou in een dipje verkeren. Real Madrid moet eht stellen zonder: Benzema, Hernandez, Kovavic en Marcelo. Deze spelers kijken vanaf de tribune toe, vanwege een blussere. Dortmund heeft zelf ook een aardig lijstje met afwezigen. Zij moeten het opnemen tegen de Koninklijke zonder: Durm, Guerreiro, Reus en Schmelzer. Bovendien zullen Schurrle en Rode een twijfelgeval zijn. Een dings is zeker: beide ploegen zullen alles op alles zetten om de drie punten binnen te halen. Dortmund moet nog een 1-3 nederlaag tegen Tottenham Hotspur wegpoetsen, terwijl Real madrid een zakelijke 3-0 overwinning behaalde tegen Apoel.

Manchester City – Shaktar Donetsk

Manchester City verkeerd in bloedvorm. Zij ontvangen in het Etihad Stadium Shaktar Donetsk. Manchester City maakte in zijn laatste vier duels alleen als 17 (!) doelpunten. Shaktar daarentegen doet het zelf ook niet verkeerd. Ze zijn koploper in de competitie en aardig in vorm. Manchester City maakte enkele weken gehakt van Feyenoord in Rotterdam, door ze met 0-5 de pan in te hakken. Shaktar boekte in de eerste ronde een 2-1 overwinning tegen Napoli. Manchester zal de wedstrijd moeten aantreden zonder Gundogen en Kompany, vanwege een Blessure. Shaktar moet op zijn beurt Kryvtsof, Srna en Malyshef missen. Zal City over Shaktar heen walsen, of kunnen we weerstand uit Oekraïne verwachten.

Napoli – Feyenoord

Onze landskampioenen gaan naar Napoli. Feyenoord heeft nog wat goed te maken, aangezien Manchester City geen kind aan ze had en met 5-0 won. Napoli daarentegen voelt na een 1-2 nederlaag tegen Shaktar ook de drang om wat goed te maken. Kortom: beide ploegen meten het laten zien. Qua vorm zit Napoli beter in hun fel dan Feyenoord, tevens zijn ze thuis ook nog eens heel lastig te kloppen. Feyenoord zal Jorgensen moeten missen dit duel, terwijl Napoli moet aantreden zonder oud-ajacied Milik. Gaat u juichen voor Feyenoord? Gaat u er klaar voor op de bank zitten met een biertje en uw voetbalshirt?

Lopen op de crosstrainer versus echt hardlopen

Advertentieindex

Lopen op de crosstrainer versus echt hardlopen

Trainen met behulp van een crosstrainer en hardlopen, zijn twee van de meest voorkomende vormen van cardio-oefeningen. Hardlopen en trainen op de crosstrainer zullen je beiden helpen om door het verhogen van je hartslag calorieën te verbranden. Terwijl deze twee manieren van trainen vergelijkbaar zijn, zijn er toch veel verschillen en de meeste mensen hebben wel een voorkeur voor één van beiden.

Beweging

De crosstrainer bootst een beweging na, die ergens tussen hardlopen en fietsen in zit. Terwijl je rechtop staat, bewegen je benen in een cirkelvormig patroon en blijven je voeten in contact met de pedalen. Veel crosstrainers bieden ook de mogelijkheid voor het trainen van je bovenlichaam, als je de beweegbare handvatten van het apparaat gebruikt. Dit zal voor een pompbeweging zorgen, die vergelijkbaar is met de beweging die het bovenlichaam maakt tijdens het hardlopen, maar dan iets meer overdreven. Door die extra beweging, verbrand je een paar calorieën per minuut meer. Deze beweging verloopt vaak iets soepeler dan bij het hardlopen, maar over het algemeen is het zeer vergelijkbaar.

Instellingen

De instelling van de helling en de weerstand zijn de instellingen die je training het meeste beïnvloeden. Door het verhogen van de hoogte, verhoogt ook de helling van de voetpedalen. In tegenstelling tot het lopen op een loopband, zal het verhogen van de helling de oefening niet moeilijker maken. In plaats daarvan richt je je dan meer op de bilspieren en de hamstrings. Door te trainen met een lagere helling, train je vooral de quads en de kuiten. Je kunt deze instellingen handmatig aanpassen of je kunt in het begin van de training een programma instellen dat goed bij je past. Als je bepaalde spieren wilt trainen of meer vet wilt verbranden, kun je bijvoorbeeld voor een intervalprogramma of een vetverbrandingsprogramma kiezen.

Het lopen op een loopband biedt je veel van dezelfde opties. Het enige waarover je tijdens het hardlopen buiten zelf de volledige controle hebt, is je snelheid. Dit komt omdat je weerstand constant is en wordt bepaald door je eigen lichaamsgewicht. Je helling zal afhangen van het terrein waarop je loopt.

Calorieën

Met behulp van de crosstrainer kun je volgens de American Council on Exercise tussen de acht en negen calorieën per minuut verbranden. Dit is het equivalent van joggen in een tempo van ongeveer 12 minuten per mijl. Maar als je de snelheid verhoogt en de afstand die je op je crosstrainer aflegt verlengt of als je gebruikmaakt van de handgrepen, kun je evenveel calorieën op je crosstrainer verbranden dan als je echt buiten zou hardlopen.

Impact

Veel mensen voelen zich aangetrokken tot een crosstrainer omdat het geen spanning en druk op de gewrichten legt. Omdat je voet altijd in contact blijft met het pedaal, is er geen impact. Dit is aantrekkelijk voor veel lopers, die als gevolg van jarenlang met een klap neerkomen op de trottoirs tijdens het trainen, last hebben van hun knieën.

Spierontwikkeling

Tijdens het trainen op de crosstrainer ontwikkel je geen nieuwe spieren, omdat het lichaam tijdens het trainen geen druk uitoefent, maar het brengt bestaande spieren wel in vorm. Tijdens het hardlopen ontwikkel je wel nieuwe spieren. Bij het ontwikkelen van een pond nieuwe spieren verbrand je een extra 30 tot 50 calorieën per dag, dus na een jaar hardlopen, heb je tussen de 4 en 5 pond extra verbrandt.

Koop snel hier op deze website http://www.crosstrainerinfo.nl een crosstrainer.

http://crosstrainerinfo.nl

Afslanken door middel van sporten en gezond eten

 

Alleen sporten en afvallen. Helpt dit wel?

 

Als je in je vrienden en kennissen kring om je heen kijkt, dan weet je heel goed wie er met enige regelmaat sport. Tenslotte zien deze mensen er over het algemeen ook erg goed en slank uit. Waarom sporten juist de beste methode is om blijvend in shape te raken en blijven gaan wij jou onderstaand uitleggen. Indien je als nog vragen hebt hoor ik het natuurlijk graag. Zeg maar alvast gedag tegen de overmatige kilo’s aan je lichaam!

 

Het mag duidelijk zijn dat beweging of beter gezegd sporten zorgt voor vetverbranding. Dit komt omdat je lichaam gedurende en ook na het sporten lekker actief bezig is met haar lichaamsprocessen. Je zult calorieën verbranden, en dit ten koste van het toch al ongewenste lichaamsvet. Je vet percentage zal bij regelmatig sporten binnen enkele weken al zichtbaar afnemen.

 

 

Sporten is eigenlijk herhalen en je ontwikkelen bij bepaalde bewegingen. Neem als volgt hardlopen. Het lijkt echt enorm makkelijk. Heb je echter een langere periode niet gesport en ga je het uitproberen dan sta je mogelijk binnen enkele honderden meters al uitgeput stil. Je lichaam moet enorm wennen aan de inspanning. Het is daarom van belang dat je het langzaam opbouwt. Je lichaam was namelijk helemaal ingesteld op jou relatief slome bestaan. Je lichaam zal zich binnen enkele weken zoveel sterker voelen. Je huid, je spieren zelfs je gelaat gaat er beter en gezonder uitzien!

 

Ook geldt er de volgende vuistregel, 70% komt door sporten en 30% komt toch echt door gezond eten.

 

Je lichaam sneller laten herstellen naar inspanning:

 

Elke dag wanneer je gesport hebt moet je lichaam natuurlijk herstellen. Daarom is een Eiwitshake ideaal, deze zit boordevol met vitaminen en mineralen die het lichaam voeden. Hierdoor kun je nog effectiever trainen en sneller in shape raken.

 

Eiwitshakes en sportvoeding kun je op www.eiwitshakestore.nl bestellen.

 

 

http://www.eiwitshakestore.nl/