Haal meer uit je bedrijf met social media

Internet marketing

Ieder bedrijf heeft tegenwoordig een website. Je wilt namelijk een potentiële klant snel en gemakkelijk laten zien wie je bent en wat je doet als bedrijf. Social media kan je hier flink bij helpen. Je vergroot namelijk je bereik op internet door social media te gebruiken. Facebook, Linkedin, Youtube, Instagram, Pinterest, en vele andere kanalen kunnen je vindbaarheid dus vergroten. Social media kun je ook zien als SEO, dus als zoekmachine optimalisatie. Naast Google hebben de social kanalen ook zoekfuncties ingebouwd waar mensen gretig gebruik van maken. Kom je hier niet naar voren maar je concurrenten wel, dan gaan de potentiële klanten bij hun dus shoppen of een dienst afnemen en niet bij jou.

 

Haal meer uit Facebook

Facebook is gratis en eenvoudig inzetbaar. Binnen 10 minuten heb je een zakelijk profiel (pagina) aangemaakt een aangekleed, en een update of aanbieding heb je in een minuut gepost. Vaak een stuk sneller dan op je eigen site. Je bent meteen vindbaar en kunt de kans op nieuwe klanten dus vergroten. Hoe meer likes je op je pagina hebt, hoe meer mensen je bereikt met je berichten. We bedoelen hiermee niet de likes op je berichten maar de likes op je pagina zelf. Het aantal pagina vind-ik-leuks speelt ook een belangrijke rol in het aantrekken van nieuwe klanten en website bezoekers. Wanneer je nog maar een klein aantal pagina-likes hebt dan kom je niet zo ervaren over en lijk je meer een starter, en dan blijven klanten weg. Likes kopen is dus een goed idee. Hier kun je eenvoudig facebook likes kopen voor je fanpage/zakelijke pagina/community.

 

Meer uit Instagram halen

Instagram kun je zien als een online fotoboek. Niet alle bedrijven denken er iets mee te kunnen, maar met een creatieve blik is het vaak voor veel bedrijven wel toepasbaar. Natuurlijk kan een webshop die haar verkopen realiseert aan de hand van productafbeeldingen, Instagram uitstekend gebruiken. Wanneer je een link naar de shop plaatst in de bio, en een leuke beschrijving maakt bij iedere post, dan krijg je daadwerkelijk meer bezoekers binnen in je shop. Voor mensen/bedrijven die geen producten verkopen maar diensten zoals een boekhouder, is dit vaak een stuk lastiger. Je zou in dat geval het leven van een boekhouder kunnen fotograferen om tegelijk inzicht te geven wat er allemaal bij komt kijken. Ook tips kunnen leerzaam en waardevol zijn, en die kun je zelfs in de vorm van quotes aanbieden. 

Ook bij Instagram geldt dat je profiel er aantrekkelijk uit moet zien, net als bij Facebook. Je dient voldoende berichten te hebben (minimaal 12), om een goede indruk achter te laten, en mensen wat te lezen te geven. Daarnaast is het aantal Instagram volgers dat je hebt belangrijk. Ben je succesvol, dan heb je een boel volgers. Een boel volgers geeft men het gevoel dat jouw tips/posts er zeker toe doen anders zouden zij je niet gaan volgen. Wanneer je lastig aan followers komt, dan kun je ook besluiten om Instagram volgers te kopen. Zo kun je in een handomdraai ook een succesvol profiel op Instagram erbij hebben om je bedrijfspositie en vindbaarheid te versterken.

 

Meer klanten binnenhalen via Youtube

Youtube draait om creativiteit. Mensen kijken tegenwoordig veel liever 30 seconde naar een informatief filmpje dan dat ze 30 seconde lang tekst gaan lezen. Mensen zijn lui en kiezen graag voor de makkelijkste weg. Zeg nu zelf… een filmpje kijken kost je ook veel minder energie, dus waarom zou je je inspannen als het niet hoeft?

Het aantal zoekopdrachten via Youtube neemt dagelijks toe. Steeds meer mensen gebruiken en platform om informatie in te winnen. Sta jij hier ook tussen met enkele video’s, dan bereik je meer mensen, en maak je gratis reclame voor je bedrijf, product, of dienst. Bij iedere Youtube video kun je een link vermelden zodat je extra bezoekers naar je website of webshop kunt leiden. Meer klanten dus!

Een goede corporate video is onmisbaar zodat mensen snel een goede indruk kunnen krijgen wat jouw bedrijf doet, en wat de voordelen zijn. Ieder bedrijf heeft sterke punten, en die kun je hier mooi benadrukken. Ook productfilmpjes, of een foto slide (diavoorstelling) kun je prima op Youtube plaatsen. Wat belangrijk is om ook met je filmpjes gevonden te worden, is door gebruik te maken van zoekwoorden. Deze keywords (sleutelwoorden) maken je beter vindbaar wanneer deze matchen met de zoekopdracht. Daarnaast spelen het aantal weergaven en likes op een Youtube video ook een rol. De populairste video’s worden altijd gerangschikt in de volgorde van veel views/likes/reacties naar weinig. Dit kun je ook zelf eenvoudig beïnvloeden door Youtube weergaven te kopen of likes te kopen voor je video. Zo kom je ook snel tussen de resultaten in te staan, en krijg jij ook meer website bezoekers, en dus meer inkomsten. Wil je Youtube likes kopen dan kun je eens een kijkje nemen bij likeskopen24.eu. Dit is namelijk een van de beste aanbieders op dit gebied.

Waar kun je volgers en likes kopen

Wanneer je op Google zoekt naar volgers kopen of likes kopen, dan kom je snel verschillende aanbieders tegen die je hiermee kunnen helpen. https://www.likes-kopen.nl/ is een van de weinige shops waar je bijzonder veel producten kunt kopen, en die telefonisch ook daadwerkelijk bereikbaar zijn. Bovendien hebben ze een leuk spaarsysteem waarbij je met iedere aankoop weer voor extra korting spaart. Het is zeker de moeite waard om hier eens te kijken want er is waarschijnlijk meer mogelijk dan je denkt. Heb je likes, volgers, weergaven, abonnees, of iets anders nodig? Dan weet je nu wat je te doen staat.

 

Op zoek naar online marketing Breda? Dit moet je weten

Online marketing: een veelgebruikte term die voor veel mensen inmiddels bekend in de oren klinkt. Maar wat is online marketing precies? En waarom is het belangrijk? Online marketing is een erg breed begrip waar allerlei verschillende elementen onder vallen. Van SEO, SEA tot content of social media. In dit artikel vertellen we graag meer over een aantal van deze onderwerpen.

Online marketing: het gehele plaatje

De term ‘online marketing’ is een veelvoorkomende term. We spreken van offline marketing, ofwel traditionele marketing als het gaat om bijvoorbeeld flyers, posters, brochures, radio en televisie. Maar wat bedoelen we nu precies met online marketing? De term is erg breed. Veel mensen denken vrijwel meteen aan zoekmachineoptimalisatie of social media. Dit zijn inderdaad onderdelen van online marketing. Maar er komt veel meer bij kijken. Zo bestaat er ook de mogelijkheid om online te adverteren, om bijvoorbeeld nieuwe doelgroepen aan te spreken. Maar ook content creatie is een belangrijk onderdeel. Want video, afbeeldingen en tekst zijn uiteindelijk de middelen die bezoekers inspireren, sturen en over de streep moeten trekken. En heb je wel eens gedacht over e-mailmarketing? Of marketing automation? Allemaal manieren om ervoor te zorgen dat potentiële klanten voor jou kiezen en beter nog: bij jou blijven. Ben je op zoek naar online marketing in Breda? Dan is Forza Digital een uitstekende keuze.

Content creatie & social media

Er bestaat geen website zonder content. Content wil zeggen: alles wat te zien, te horen of te lezen is online. Goede, waardevolle content is erg belangrijk. Je wilt natuurlijk niet dat je website via Google wordt gevonden door een potentiële klant, maar dat deze afhaakt omdat hij de informatie op jouw website niet helder, waardevol of interessant vindt. Daarnaast kan goede content klanten over de streep trekken om tot een contactmoment of aankoop over te gaan. Om de content op je website extra onder de aandacht te brengen is het belangrijk om deze ook te promoten. Social media is het segment binnen online marketing dat hiervoor zorgt. Via platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn verwijs je naar interessante pagina’s, artikelen, video’s of infographics. Met de juiste inzet van social media kun je heel gericht je doelgroep bereiken en daarmee het bereik van je website vergroten. Ben je op zoek naar een partner voor online marketing in Breda? Lees dan vooral verder.

Webdevelopment

Online marketing gaat hand in hand met webdevelopment. Eigenlijk zijn alle online marketing activiteiten erop gebrand om inzicht te krijgen in de bezoekers van je website en je website vervolgens te optimaliseren op gedrag en resultaten. Een vorm van webdevelopment die hier goed op aansluit is Growth Driven Design. Bij Growth Drive Design wordt een website niet van A tot Z gebouwd en opgeleverd. Er wordt in kleine stappen ontwikkeld op basis van behaalde resultaten. Zo blijft een website altijd in ontwikkeling en dynamisch en groeit hij mee met het bedrijf, de doelgroep en hun wensen. Het voordeel van Growth Driven Design is dat er heel bewuste keuzes worden gemaakt. Er wordt goed gekeken naar wat werkt en wat niet werkt en op basis daarvan doorontwikkeld. Ben je op zoek naar een bureau voor online marketing in Breda die daarnaast gespecialiseerd is in webdevelopment? Dan is Forza Digital jouw partij.

Online marketing is dus onmisbaar wanneer je iets wilt bereiken online. Of het nu gaat om zoekmachineoptimalisatie, betaalde advertenties, content creatie of bijvoorbeeld social media. Ben jij op zoek naar een online marketing bureau in Breda? Neem dan contact op met Forza Digital. 

https://www.forza-digital.com/